Tillbaka till Nyheter

Swedish Match flyttar åter till Tändstickspalatset!

Swedish Match har valt att flytta tillbaka till Tändstickspalatset på Västra Trädgårdsgatan i Stockholm, som ägs av Midroc Real Estate.

Från och med den 1 september 2010 finns huvudkontoret åter på plats i byggnaden som uppfördes 1926-1928 av Svenska Tändsticksbolagets dåvarande koncernchef Ivar Krüger. Företaget lämnade lokalerna 1991 då fastigheten såldes till Telia.

Tändstickspalatset på Västra Trädgårdsgatan i Stockholm. Foto: Åke E-son Lindman- Det känns fantastiskt att få välkomna Swedish Match till dessa historiska lokaler. På så sätt får vi möjlighet att bevara tradition samtidigt som vi kan erbjuda en modern kontorsmiljö som uppfyller dagens högt ställda krav menar Peter Syrén, vd för Midroc Real Estate AB.

Midroc påbörjar nu en ombyggnad av hela fastigheten. Swedish Match kommer att hyra ett av de fem våningsplanen i Tändstickspalatset, omfattande 1 231 kvm kontor. Avtalet är tecknat på fem år.

- Gemensamt för alla hyresgäster i Tändstickspalatset är det Business Center vi nu skapar med tillgång till reception, konferensmöjligheter och servicetjänster, säger Peter Syrén vidare.

Colliers International AB med Dan Törnsten har hjälpt Swedish Match i förhandlingen och kommer att projektleda flyttprocessen.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Syrén, vd i Midroc Property Development, 010-470 74 06

Tillbaka till Nyheter