03 december 2020

Midroc Electro förvärvar Vestby Elektro-Service AS i Norge

Från och med 1 december kommer Elektro-Service AS ingå som ett dotterbolag till Midroc Electro i Norge. Företaget kommer att fortsätta med nuvarande verksamhet och samma ledning framöver.

-Vi ser Elektro-Service som ett bra strategiskt förvärv med tanke på deras starka lokala förankring. I kombination med vår styrka kommer vi nu kunna utveckla vårt kunderbjudande ytterligare, säger Anders Bredesen, divisionschef för Midroc Electro Norge.

Ansvarig chef på Vesteby Elektro-Service, Åge Grønneberg, ser positivt på affären.

-Vi känner till stor del igen oss i Midrocs företagskultur, vilket gör oss säkra på att Midroc blir en bra ägare, säger han.

Vesteby Electro Service AS är ett familjeägt företag som grundades 1961 i Vesteby. Man har även ett kontor på Rygge Köpcentrum. Företaget är en totalleverantör inom elinstallationstjänster för företag- och privatkunder. Företaget har idag 37 anställda, fördelande inom segmenten service och entreprenad. Omsättningen 2019 var cirka 43 miljoner NOK.

Midroc Electros verksamhet i Norge omfattar idag cirka 390 anställda, i de fyra PowerTech-bolagen, A/S Elektrisk Produktion, Ørnulf Wiig Installasjon AS, Electro-Spesialisten AS och nu även Elektro Service AS.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Vestlund, Vd Midroc Electro AB

Anders Bredesen, Divisionschef Midroc Electro Norge

Åge Grønneberg, Vestby Elektro-Service AS

Januari 2022 blev vi Granitor

Som Midroc har vi tillsammans med kunder och partners utvecklat hållbara lösningar i över 25 år. Nu har vi blivit Granitor. Samma människor, samma engagemang, samma möjligheter – nytt namn.

Läs mer om namnbytet här